خبر
منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
موضوعات
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



لینک دوستان
آخرین مطالب
دیگر موارد
آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 894
:: کل نظرات : 1

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 2
:: تعداد اعضا : 24

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 208
:: باردید دیروز : 41
:: بازدید هفته : 252
:: بازدید ماه : 208
:: بازدید سال : 4741
:: بازدید کلی : 104361
نویسنده : سیدکاظم مطلوبی (میرسالاری)
یک شنبه 1 / 10

 

فارس گزارش می‌دهد
خطر رانش زمین در دیشموک جدی است / قطع جاده ارتباطی بسیاری از روستاهای دیشموک

خبرگزاری فارس: باید این هشدار را به متولیان داد که روستاهایی نظیر چندار، دشتک، دم‌رود و فارتق دیشموک در معرض خطر جدی سیل و رانش قرار دارند و اگر تدابیر لازم اندیشیده نشود در اولین بارش‌ها در این بخش فاجعه انسانی رخ خواهد داد.

خبرگزاری فارس: خطر رانش زمین در دیشموک جدی است / قطع جاده ارتباطی بسیاری از روستاهای دیشموک

 

 

به گزارش خبرگزاری فارس از کهگیلویه، بخش دیشموک یکی از بخش‌های چهارگانه شهرستان کهگیلویه است که بیش از 180 کیلومتر با مرکز شهرستان فاصله دارد.

دیشموک دارای آب و هوایی سردسیری و از مناطق خوش آب و هوای استان است و البته همین منطقه از محروم‌ترین بخش‌های استان بوده که علاوه بر محرومیت، هر ساله سیلاب‌های خروشان زخم‌های عمیقی را بر پیکره این منطقه محروم وارد می‌کنند.

البته اولین عامل بروز چنین خساراتی به بخش دیشموک توپوگرافی و جنس خاک این منطقه و شهر دیشموک است که با کم‌ترین بارش سست دچار رانش می‌شود.

عامل بعدی که باعث بروز خسارات جدی به این بخش محروم می‌شود عدم توجه مسئولان و به‌ویژه مسئولان استانی به رفع اساسی مشکلات این بخش است و باید این هشدار را به همه متولیان داد که روستاهایی نظیر چندار، دشتک، دم رود و فارتق در معرض خطر جدی سیل و رانش قرار دارند و اگر تدابیر لازم برای رفع خطر از این روستاها اندیشیده نشود در اولین بارش‌ها در این بخش فاجعه انسانی رخ خواهد داد کما این‌که به گفته بخشدار دیشموک ارتباط خیلی از این روستاها با مرکز بخش قطع است به همین منظور با صالح دادی‌نژاد بخشدار دیشموک به گفت‌وگو نشستیم.

صالح دادی‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کهگیلویه اظهار داشت: پس از بارندگی و وقوع سیل در بخش دیشموک خسارات بسیار زیادی به روستاییان وارد شده است.

بخشدار دیشموک با بیان این‌که شهر دیشموک در مسیر آبریز چند کوه واقع شده است، عنوان کرد: قطعاً در مورد حفاظت هر چه بیشتر از ابنیه و زیرساخت‌های شهر دیشموک باید تدابیر بیشتری اندیشیده شود.

دادی‌نژاد خاطرنشان کرد: سیلاب اخیر باعث قطع جاده ارتباطی و تأسیسات آبی روستاهای فارتق و امامزاده میرسالار از توابع دیشموک شده است.

وی با بیان این‌که بیش از 64 باب منزل مسکونی به صورت کلی و گسترده خسارت دیده‌اند، اظهار داشت: بیش از 60 مورد خسارت جدی به بخش کشاورزی در حوزه‌های مختلف از جمله شیلات، دامپروری و زمین‌های کشاورزی وارد شده است.

رئیس شورای اداری دیشموک با بیان این‌که در اثر سیل اخیر ارتباط روستاهای فارتق، امامزاده میر سالار، مورخانی، دم‌رود، دهقان و آجم با مرکز بخش به صورت کامل قطع شده است، عنوان کرد: این مسئله باعث ایجاد مشکلات فراوان برای اهالی این روستاها شده است.

وی با ذکر این مطلب که همه دستگاه‌ها در اولین ساعات وقوع سیل به کمک روستاهای آسیب دیده پرداختند، اظهار داشت: امدادهای اولیه و تجهیزات لازم در اختیار آسیب دیدگان قرار گرفت.

دادی‌نژاد عنوان کرد: راه ارتباطی بیشتر روستاها خصوصاً روستاهای حوزه سرحدی شرقی استاندارد لازم را ندارند و در اولین بارش امکان تخریب آن‌ها وجود دارد.

وی با اشاره به این‌که روستاهایی در مرز خطر واقع شده‌اند، افزود: امیدواریم که مسئولان همانگونه که تاکنون پیگیر مسائل دیشموک بوده‌اند باز هم پیگیر رفع مشکلات و دفع خطرات احتمالی باشند.

دادی نژاد اظهار امیدواری کرد که مسئولان استانی خطرات جدی که جان و مال ساکنان دیشموک را تهدید می‌کند ببینند، اما در عین ناباوری مشاهده می‌شود مناطق محرومی چون دیشموک با همه مشکلات در سکوت رسانه‌ای و البته بی‌توجهی مسئولان گم شده است.




:: بازدید از این مطلب : 774
|
امتیاز مطلب : 9
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








.:: This Template By : Theme-Designer.Com ::.
درباره ما
این وبلاگ برای معرفی طایفه سادات صحیح النسب میرسالاری طراحی گردید .در این وبلاگ اداب ورسوم ،مطالب تاریخی،معرفی شخصیت هاو...........می پردازیم
منو اصلی
نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
نظر سنجی

نظر شمادرباره هیئت امنای امامزاده میرسالار(ع)

پیوندهای روزانه