منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
موضوعات
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



لینک دوستان
آخرین مطالب
دیگر موارد
آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 894
:: کل نظرات : 1

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 2
:: تعداد اعضا : 24

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 4
:: باردید دیروز : 16
:: بازدید هفته : 354
:: بازدید ماه : 1262
:: بازدید سال : 3235
:: بازدید کلی : 102855
نویسنده : سیدکاظم مطلوبی (میرسالاری)
یک شنبه 29 / 6

   
     
 

بسم الله الرحمن الرحیم

 

شجره و معرفی طوایف سادات ساکن در ایران  در عرف جامعه اسلامی، اصطلاح سید بر نوادگان پیغمبر از نسل امام علی (ع) وفاطمه زهرا (س) اطلاق می‏شود.البته بعضی دیگر معتقدهستن که نوادگان ابوطالب(ع) نیز جزءسادات محسوب میشوند اینکه از چه زمانی بر نوادگان پیغمبر کلمه سید اطلاق شد روشن نیست. همین قدر می‏دانیم که


  در قرن ششم هجری قمری رواج کامل داشت. در این عصر قبل از نام علمایی که از اولاد پیامبر بودند، کلمه سید آورده شد. اما در کتب قرن پنجم مثل الفهرست شیخ طوسی (متوفی 460ق) و رجال نجاشی (متوفی 450ق)، همه جا کلمه شریف استعمال شده است. واگر در جایی از آنها لفظ سید دیده شود، به تنهایی ذکر نشده بلکه به صورت السید الشریف می‏باشد. در عصر کنونی، ایرانیان لقب سید را برای عموم بنی هاشم به کار می‏برند. ولی در حجاز برای ممتاز ساختن سادات فرزند امام حسن (ع) آنها را شریف وفرزندان امام حسین (ع) را سید می‏خوانند. در مناطق دیگر کلمه سید مطلقاً دلالت بر هاشمی بودن ندارد. الف - سیر تاریخی مهاجرت سادات به ایران سادات بر حسب مؤقعیت اجتماعی و زمانی عصر خویش اقدام به مهاجرت می کردند. ایران، آسیای صغیر ، یمن ، شام و شمال افریقا از جمله نواحی است که سادات در طی قرون به آنجا رفته اند. پس از ورود اسلام به ایران در قرن نخست هجری ، اولین گروه بنی هاشم وارد ایران شدند. این مهاجرت در نیمه قرن دوم هجری اندکی بیشتر ، و سپس در اواخر قرن دوم تا نیمه قرن سوم شتاب زیاد گرفت. در این زمان، گروههای فراوانی از سادات به شهرها و نواحی مختلف کشور مانند : ارجان (بهبهان )،لرستان؛ قم ، شیراز ، اصفهان ، جبل (همدان و سایر نقاط مرکزی ایران) و طبرستان مهاجرت کردند.اگر چه درباره مهاجرت علویان به طبرستان (مازندران و گلستان ) تحقیقات مبسوطی صورت گرفته است، ولی متأسفانه درباره مهاجرت آنان به سایر نواحی کشور تحقیق مستقلی وجود ندارد. برای مهاجرت سادات به کشور ایران چند عامل می توان ذکر کرد: 1. ستم بیش از حد حکام ، از شکنجه گرفتنها قتل و غارت در عراق و حجاز. قتل عام سادات به دستور معاویه ، یزید بن معاویه ، مروان بن حکم و نیز عبید الله بن زیاد حاکم.کوفه ، نمونه های از این علت است. 2. خروج علیه حاکم زمان به عناوین و اغراض مختلف ، مانند: قیام زید بن علی(ع) علیه دستگاه هشام بن حکم. خروج زید و پسرش یحیی موجب تحریک و کینه امویان گردید، چه تا زمانی که آنان بر کرسی خلافت بودند پیوسته به هر طریقی به بنی هاشم آزار می رسانیدند ؛ قیام یحیی بن عبد الله (برادر نفس زکیه) در طبرستان و دیلم (منطقه ای بیناستان های گیلان، مازندران و قزوین) علیه حکومت هارون الرشید (متوفی 193 ق) ؛ قیام عیسی بن زید بن علی سجاد(ع) در زمان حکومت عباسیان ؛ قیام ابن طباطبا در کوفه در زمان هارون الرشید و غیره 3. ولایت عهدی امام رضا (ع) در خراسان ؛ امام رضا (ع) پس از رسیدن به ولایت عهدی ، نامه ای به سادات مدینه نوشت و آنان را به ایران دعوت کرد. آمدن حضرت معصومه (ع) همراه با برادران و خواهران دیگرش ؛ و نیز آمدن بسیاری از سادات از جمله هلال بن علی از نوادگان امام محمد باقر (ع) مدفون در اردهال کاشان در اوایل قرن سوم هجری قمری ، به همین سبب بوده است. 4.پدید آمدن حکومت شیعی علویان در مازندران ، که موجب جلب سادات به خطه شمال گردید. 5. امنیت اجتماعی و مناسب بودن شرایط زیست از قبیل آب فراوان ، زمین مرغوب و قابل کشت و زرع و غیره مانند: مهاجرت میر نظام الدین احمد مدنی به دشت جاپلق الیگودرز لرستان که بر طبق تصریح وقف نامه موجود، انگیزه عمده او از مهاجرت همین علت بود. شاخه اصلی سادات کل سادات از نسل امام علی(ع) به فرزندان ایشان برمیگردند: امام حسن (ع) امام حسین(ع) محمد حنفیه عمراطرف ابولفضل العباس(ع) مفصلاً درمورد انساب سادات فوق در پست های بعدی مینویسم. ب _ شاخه های اصلی سادات در ایران در کشور پهناور ایران شش گروه عمده از سادات وجود دارند . آنها عبارتنداز 1 1 _ حسنی ، از نسل فرزندان امام حسن مجتبی(ع) ( 3 _ 95 ق ) ؛ خاندان های علمی بحرالعلوم ،طباطبایی،حبوبی، بروجردی ، قاضی ، گلستانه و مدرس از این گروه می باشند . 2 _ حسینی ، از نسل فرزندان امام علی السجاد(ع) ( 38 _ 95 ق ) ؛ خاندان های علمی اشکوری ،امامی اصفهانی ، خاتون آبادی ، خامنه ای ، خسرو شاهی ،دستغیب شیرازی،فاضلی(هیّالی)،طالقا نی،غرابی، ، دشتکی،زنجانی ،سدهی میردامادی ، شبیری زنجانی ، شهرستانی ، شهیدی ، قائم مقامی ، قزوینی ، کاشانی ،مرعشی ،میرزای شیرازی ،میلانی و هدایتی از این گروه هستند . 3_ محمدی یا محمدیان ، که از نسل محمد اکبرمعروف به.حنفیه ( 15 یا 18 _ 84 ق ) بوده و خود شاخه ای از سادات علوی محسوب می شوند خاندان عقیلی اصفهانی جزو این دسته است . ساداتی نیزدر کشور عراق وجود دارند که منسوب هستن به حضرت عباس(ع) 4 _ موسوی ، از نسل فرزندان امام موسی کاظم (ع) ( 128 _ 183 ق )؛ خاندان های علمی آیت اللهی شیرازی ، آیت اللهی یزد ، اصفهانی، بجنوردی ، بهبهانی ، جزایری ،آلبوشوکه،حرمشاهی، خمینی ، خوانساری ،زنجانی ،شهرستانی،شیرازی ، صدر ، کشفی ،گلپایگانی، مشعشعی و میرلوحی وسادات آهو قلندری لرستان. 5 _ رضوی یا رضویان، از نسل محمد الاعرج بن احمد بن موسی مبرقع ( 218_ 296ق) فرزند امام محمد تقی ملقب به جواد الائمه (ع) ( 195 _ 220 ق )؛ خاندان های علمی قصیر ،مدرس رضوی و ناظری جزو این قسم هستند . این خانواده ها نیز جزءسادات حساب میشوند 6_ هاشمی ، از نسل عقیل و جعفر از فرزندان ابو طالب (ع) ؛ خاندان جعفری و وزینبی از این گروه هستند . ج _ خاندان های سادات ایرانی در ایران برطبق یافته های میدانی و کتابخانه ای بیش از 150 خاندان سادات وجوددارد. هریک از خاندان های سادات درتخت یکی ازشش گروه مذکور در فوق قرار می گیرند. منابع - دائرة المعارف تشیع 1 / 134. - لسان العرب 3/ 230 لغت نامه دهخدا / - جامع الانساب / 5- 34. - تاریخ الخلفاء / 24 ، 25 ؛ وفیات الاعیان 4/ 137. - تاریخ طبرستان و رویان و مازندران/ 198. - میراث فرهنگی ، ش 7 ، 9 (بهار و تابستان 1372 ش ) ، ص 2 – 41. در


:: بازدید از این مطلب : 922
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
نویسنده : سیدکاظم مطلوبی (میرسالاری)
یک شنبه 29 / 6

انسان در این دنیا همواره با حوادث تلخ وشیرینی دست و پنجه نرم می کند که هریک به نوبه خود می تواند فراز و نشیب های فراوانی را در جاده ی زندگی پیش روی او قرار دهد.

در این میان آنچه نمی توان نادیده گرفت آن است که آدمی  با توجّه به ساختاری  که دارد در برخورد با این حوادث به تنهایی نمی تواند آرامش و ثبات  روحی  خود را حفظ نماید، و لذا ما می بینیم که بسیاری از انسان ها در پیچ و خم زندگی،  خود را آسیب پذیر نشان داده و پس از مدتی ضربه های بسیار سنگین و طاقت فرسایی را از نظر روانی متحمل می شوند،که این امر به قدری  واضح و روشن است که هر گاه به نوای دل آنها گوش جان فرا دهیم، خستگی روحی و فرسودگی باطنی را به خوبی در وجودشان احساس خواهیم کرد.

خالق بی همتا که بر اوضاع جهان هستی و موجودات آن تسلّط و اشراف کامل دارد از این موضوع با خبر بوده و به منظور حل مشکل، نسخه ای شفابخش را به او تجویز نموده، تا در سایه ی عمل به آن بتواند به طور معجزه آسا دردهای روحی و باطنی خود را درمان کند، و از این طریق یک زندگی شیرین و لذّت بخشی را در این دنیا تجربه نماید.

آن نسخه شفابخش که همچون آبی بر آتش، می تواند شعله های آتش درون را خاموش نماید، عمل بسیار ارزشمند تهجّد و شب زنده داری است.

یگانه معبود حقیقی عالم در کلام زیبا و نورانی خویش خطاب به رسول گرامی اسلام می فرماید: «وَ مِنَ اللَّیْلِ فَتَهَجَّدْ بِهِ نافِلَةً لَکَ عَسى‏ أَنْ یَبْعَثَکَ رَبُّکَ مَقاماً مَحْمُوداً»:۱

و پاسى از شب را بیدار باش و تهجّد و عبادت کن، و این وظیفه‏اى افزون براى توست، باشد که پروردگارت تو را به مقامى محمود و پسندیده برانگیزد.

آنچه در توضیح سخن گهربار خالق متعال می توان گفت آن است که: اگر چه خطاب این آیه متوجّه ی پیامبر گرامی اسلام(صلی الله علیه وآله) است اما این امر بدین معنا نیست که نماز شب یک عمل اختصاصی برای شخص پیامبر عزیز اسلام است، به گونه ای که سایرین نسبت به این عمل نورانی دستور و سفارشی نداشته باشند، زیرا مطابق آیات دیگر قرآن کریم و نیز روایات معتبر، شب زنده داری و خواندن نماز شب یکی از صفات نیکو و مثبت مۆمنین حقیقی به حساب آمده است، که این خود بیانگر ترغیب و تشویق عمومی است تا همگان با ذوق و شوق نسبت به این کردار شایسته اهتمام ورزیده و از تعلّل و سستی در این باره به طور جدّ پرهیز کنند.

به عنوان  نمونه در سوره ی مبارکه فرقان وقتی سخن از بندگان خاص خداوند به میان می آید خالق متعال شب زنده داری و نماز شب را یکی از ویژگی های آنها برشمرده و در این  باره می فرماید: «وَ الَّذِینَ یَبِیتُونَ لِرَبِّهِمْ سُجَّداً وَ قِیاماً »۲:

آنها کسانى هستند که شبانگاه براى پروردگارشان سجده و قیام مى‏کنند.

از میان روایات نیز می توان به این روایت اشاره نمود که در آن پیامبر گرامی اسلام (صلی الله علیه وآله) می فرماید: «خیرکم من اطاب الکلام و اطعم الطعام و صلى باللیل و الناس نیام»۳:

بهترین شما کسانى هستند که در سخن گفتن مۆدبند، گرسنگان را سیر مى‏کنند، و در شب در آن هنگام که مردم خوابند نماز مى‏خوانند.

یا در روایت دیگری امام صادق (علیه السلام) در یک کلام زیبا و دلنشین می فرماید: «ثلاثة هن فخر المۆمن و زینة فى الدنیا و الآخرة، الصلاة فى آخر اللیل و یأسه مما فى ایدى الناس و ولایة الامام من آل محمد»۴:

سه چیز است که افتخار مۆمن و زینت او در دنیا و آخرت است: نماز در آخر شب، و بى اعتنایى به آنچه در دست مردم است، و ولایت امام از اهل بیت پیامبر «صلی الله علیه وآله» .

بنابراین شب زنده داری و نماز شب یکی از برترین اعمال نیک و شایسته است که همگان نسبت به آن ترغیب و تشویق شده اند، حال که چنین است همه باید بکوشیم که سفارش الهی را نصب العین خود نموده و با تأسی به انبیای الهی و بالأخص رسول گرامی اسلام (صلی الله علیه وآله) و خاندان پاک و مطهّر ایشان کمر همّت را محکم کنیم، و با پشت پا زدن به سستی و تنبلی، سحرگاهان دل و جان از بستر گرم و نرم بریده، و به جای سر به بالش گذاشتن، سر بر مهر بندگی نهاده، و پاسی از شب را به محفل اُنس و دلدادگی به خالق هستی _ که معشوق حقیقی ما به شمار می آید- اختصاص دهیم.

نماز شب روزی را زیاد می کند!
نکته ی بسیار مهم پیرامون نماز شب و شب زنده داری، توجّه به آثار و برکات بسیار سودمندی است که بر این عمل ارزشمند مترتب می شود، که هر یک به نوبه ی خود می تواند ارزشی فوق حدّ تصوّر را برای ما به همرا ه داشته باشد. که ما در ادامه به ذکر یکی از آنها می پردازیم به امید آنکه با قلم ناتوان خویش بتوانیم قطره ای از دریای آثار و فواید بیشمار نماز شب را  در قالب سخن به تصویر بکشیم.

بر اساس روایات معتبر یکی از مهمترین آثار سودمند نماز شب گشایش و وسعتی است که در زمینه ی رزق و روزی برای انسان حاصل می شود و ما در اینجا به ذکر پاره ای از آنها می پردازیم.

در روایتی ششمین اختر تابناک آسمان ولایت و امامت امام صادق (علیه السلام) در این باره فرموده است: «صَلَاةُ اللَّیْلِ تَجْلِبُ الرِّزْق»۵:‏

نماز شب روزی را جلب می کند.
در روایتی دیگر از آن حضرت چنین می خوانیم که حضرت فرمود: تُدِرُّ الرِّزْقَ وَ تَقْضِی الدَّیْن۶‏:

نماز شب روزی انسان را زیاد و قرض را ادا می کند.
پرسش مهمّی که پیرامون کلام زیبای امام صادق (علیه السلام) مطرح می شود این است که چگونه نماز شب باعث گشایش و وسعت رزق و روزی می شود؟! چه ارتباطی میان نماز شب و گشایش روزی وجود دارد بگونه ای که می توان بوسیله ی آن دری تازه و نو از رزق و روزی را به روی خود گشوده و از انواع نعمت های الهی بهره مند شد؟!

آنچه در پاسخ به این پرسش مهمّ و اساسی می توان گفت آن است که: مطابق روایات فراوانی که در زمینه ی رزق و روزی وجود دارد، بزرگترین مانع بر سر راه نزول برکات مادی و معنوی از ناحیه ی حضرت حق، ارتکاب گناه و اقدام به کارهای ناشایست است. این گناه است که میان ما و خداوند مهربان فاصله ایجاد نموده، و با افکندن پرده ی ظلمت و تاریکی بر صفحه دل، سدّی بسیار عظیم را بر سر راه خوشبختی و سعادت انسان قرار می دهد.

بنابراین ارتباط نزدیک و تنگاتنگی میان گناه و کم شدن روزی وجود دارد، حال اگر انسان در اثر غفلت و فراموشی یاد خدا در دام گناه و معصیت گرفتار شد باید مانع ایجاد شده را از سر راه بردارد تا در نتیجه بتواند مرغ دل را به آسمان رحمت الهی پرواز داده و از سرچشمه ی فیض جوشان خالق هستی کام وجود خود را سیراب نماید.

در آموزه های دینی ما برای برداشتن این مانع راه های بسیار مناسب و کارآمدی وجود دارد که در این میان می توان به نقش مهمّ و تأثیرگذار نماز شب اشاره نمود.

در روایتی امام صادق (علیه السلام) در ذیل این آیه شریفه «إِنَّ الْحَسَناتِ یُذْهِبْنَ السَّیِّئاتِ»: همانا نیکی ها بدی ها را از بین می برد. می فرماید: «صَلَاةُ اللَّیْلِ تَذْهَبُ بِذُنُوبِ النَّهَار»۷:نماز شب گناهانی را که در روز انجام گرفته است از بین می برد.‏

با توجّه به فرمایش امام صادق (علیه السلام) می توان گفت: نماز شب همچون باران رحمت می تواند لکه های تاریک گناه را از مملکت باطن پاک نموده و با این اقدام معنوی خانه قلب را با عطر پاکی و پیراستگی عطر آگین نماید.

خالق هستی در کلام نورانی خویش این حقیقت را به این صورت  بیان می کند که:« وَ لَوْ أَنَّ أَهْلَ الْقُرى‏ آمَنُوا وَ اتَّقَوْا لَفَتَحْنا عَلَیْهِمْ بَرَکاتٍ مِنَ السَّماءِ وَ الْأَرْضِ»۸:

و اگر مردمى که در شهرها و آبادیها زندگى می کنند ایمان آورده و تقوا پیشه کنند، برکات آسمان و زمین را بر آنها مى‏گشاییم.

کلاس نماز شب را پایین نیاوریم!
نکته ی بسیار مهمّ در مورد نماز شب آن است که اگر چه خداوند مهربان بنده ی سحرخیز و شب زنده دار خویش را از رزق و روزی مادی و دنیوی بی نصیب نمی گذارد، اما این نکته را نباید نادیده گرفت که، بزرگترین هدیه ای که از جانب خداوند به بنده می رسد، رزق معنوی است. رزقی که به وسیله ی آن، محفل اُنس و دوستی با خالق هستی برقرار شده، و بند بند وجود آدمی را به دریای محبّت الهی پیوند می زند و دریای بیکرانی که کویر جان انسان را از آب زلال خود براحتی  سیراب می سازد.

بنابراین به نماز شب نباید صرفاً نگاه مادی داشت، و کلاس آن را در این حدّ پایین آورد که به وسیله ی آن از خالق متعال، خانه  وسیع، ماشین گرانقیمت، پول هنگفت، و سایر  امور دنیوی را _که همگی در معرض زوال و نابودی است_ مطالبه نماییم، چرا که چنین نگرشی نسبت به نماز شب، یک نگاه سطحی و بچه گانه است، که به هیچ وجه در شأن این عمل ارزشمند ملکوتی نمی باشد.

در حقیقت کسی که توفیق نماز شب را پیدا کرده، از ناحیه ی خداوند بی همتا بالاترین رزق را دریافت نموده است، رزقی که هیچ یک از امور مادی و دنیوی، توانایی برابری با آن را ندارد، که اگر ما در این باره به کلمات حضرات معصومین (صلوات الله علیهم اجمعین) مراجعه نماییم به خوبی به این حقیقت خواهیم رسید.

ارزش نماز شب به اندازه ای است که عزیز ترین شخصیت عالم وجود رسول گرامی اسلام (صلی الله علیه وآله) به آن اهتمام ویژه داشته و در مقام ارزش گذاری پیرامون نماز شب می فرماید: «الرَّکْعَتَانِ فِی جَوْفِ اللَّیْلِ أَحَبُّ إِلَیَّ مِنَ الدُّنْیَا وَ مَا فِیهَا»۹:

دو رکعت از نماز شب که در دل شب خوانده می شود نزد من از دنیا و تمام آنچه در آن است محبوب تر می باشد.

چنان چه ملاحظه فرمودید: شدّت علاقه ی رسول خدا به نماز شب در حدّی است که اگر تمام دنیا را هم به او بدهند حاضر نمی شود حتی دو رکعت از آن را از دست بدهد.

آن پیامبر رحمت با اینکه می داند امیرالمۆمنین علی (علیه السلام) هیچ گاه نماز شبش را ترک نمی کند، اما با این وجود به دلیل اهمیت والای نماز شب در یکی از وصیّت های خویش خطاب به امیرالمۆمنین این چنین سفارش می کند که: «و علیک بصلاة اللیل، و علیک بصلاة اللیل، و علیک بصلاة اللیل!»۱۰:

بر تو باد به نماز شب، بر تو باد به نماز شب بر تو باد به نماز شب!

پی نوشت ها:
۱- سوره اسرا ،آیه ۷۹
۲-سوره فرقان،آیه ۶۴
۳-بحار الأنوار ،ج‏۷۱،۳۸۳،باب ۲۳
۴-بحار الأنوار، ج‏۸۴،۱۴۰، باب ۶
۵- بحار الأنوار،ج‏۸۴،۱۵۰، باب ۶
۶- همان،ص۱۵۳
۷-  همان، ص۱۵۴
۸-سوره اعراف،آیه۹۶
۹- همان،ص۱۴۸
۱۰- وسائل الشیعة ،ج‏۸، ص
۱۶۲


:: بازدید از این مطلب : 902
|
امتیاز مطلب : 1
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
نویسنده : سیدکاظم مطلوبی (میرسالاری)
شنبه 28 / 6

رييس ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري كهگيلويه گفت: پنج ميليارد 280 ميليون ريال در كميته برنامه ريزي سال جاري به حوزه ميراث فرهنگي، گردشگري و صنايع دستي اين شهرستان اختصاص يافت.
 خداداد مزارعيان در گفت و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران یاسوج  افزود: از اين مبلغ يك ميليارد و 800 ميليون ريال در زمينه ميراث فرهنگي، سه ميليارد و 50 ميليون ريال در حوزه گردشگري و 430 ميلون ريال نيز در بخش صنايع دستي به تصويب رسيد.
وي اظهاركرد: در حوزه ميراث فرهنگي 80 ميليون ريال براي تعيين حرايم تاريخي، 400 ميليون ريال براي تملك اراضي وحرايم آثار تاريخي، 120 ميليون ريال براي مرمت اضطراري بناهاي تاريخي و ساماندهي و مرمت مجموعه بافت تاريخي دهدشت نيز 120 ميليون ريال اختصاص داده شد.
مزارعيان حوزه گردشگري را يكي از مهم ترين اولويت هاي شهرستان كهگيلويه در جذب گردشگران خواند و تصريح كرد: در اين حوزه 100 ميليون ريال براي معرفي ومطالعه اردوگاههاي ومناطق نمونه گردشگري، معرفي ومطالعه جاذبه هاي گردشگري 750 ميليون ريال و براي ادامه محوطه سازي و سكوسازي امام زاده ميرسالار 700 ميليون ريال نيز تصويب شده است.
وي ساير اعتبارات مصوب در حوزه گردشگري را 300 ميليون ريال براي آبرساني به اردوگاه دشت مازه و 120 ميليون ريال براي ايجاد اردوگاه تفريحي كمر دوغ اعلام كرد./س


:: بازدید از این مطلب : 638
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : سیدکاظم مطلوبی (میرسالاری)
سه شنبه 24 / 6

درخشش کيوکوشين يونين ايران در مسابقات جهاني قزاقستان
 

سرويس ورزشي:
دومين دوره مسابقات جهاند کيوکوشين کاراته يونين در حضور شيهان تابانا رياست جهاني و با شرکت 128 فايتر از 40 کشور از جمله ايران آلمان، استراليا و آذربايجان  روزهاي 5 و 6 جولاي مصادف 16 و 17 تير در شهر استانا پايتخت قزاقستان برگزار و تيم منتخب سبک کيوکوشين يونين ايران به نمايندگي از کشورمان در اين مسابقات نمايش بسيار خوبي از قدرت، تکنيک و مهارت را ارائه داد.
اين تيم متشکل از سه فايتر از جمله چمران کاظمي در وزن 67/5 کيلوگرم سيدحسين ميرسالاري در وزن 77/5 کيلوگرم و علي مفاخري در وزن اوپن که به مربيگري استاد مسعود عقيلي نماينده سبک کيوکوشين يونين در استان سمنان و با حضور يک داور از ايران و با حضور رياست سبک شيهان حشين افراسيابي و دبير سبک شيهان فرهاد اصغرپور اعزام و برگزار گرديد.

 


:: بازدید از این مطلب : 860
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : سیدکاظم مطلوبی (میرسالاری)
سه شنبه 24 / 6

روزی شاگرد یک استاد از او خواست که یک درس به یاد ماندنی به او بدهد. استاد از شاگردش خواست کیسه نمک را بیاورد، بعد یک مشت از آن نمک را داخل لیوان نیمه پری ریخت و از او خواست آن آب را سر بکشد. شاگرد فقط توانست یک جرعه کوچک از آب داخل لیوان را بخورد، آن هم به زحمت. استادپرسید: «مزه اش چه طور بود؟» شاگرد پاسخ داد: «بد جوری شوره، اصلا نمی شه خوردش!» در ادامه استاد از شاگردش خواست یک مشت نمک بردارد و او را همراهی کند.
رفتند تا رسیدند کنار دریاچه. استاد از او خواست تا نمک ها را داخل دریاچه بریزد، بعد یک لیوان آب از دریاچه برداشت و داد دست شاگرد و از او خواست آن را بنوشد. شاگرد به راحتی تمام آب داخل لیوان را سر کشید. استاد این بار هم از او مزه آب داخل لیوان را پرسید. شاگرد پاسخ داد: «کاملا معمولی بود.» استاد گفت: «رنج ها و سختی هایی که انسان در طول زندگی با آن ها روبه رو می شه همچون یه مشت نمکه و اما این روح و قدرت پذیرش انسان است که هر چه بزرگ تر و وسیع تر بشه، می تونه بار اون همه رنج و اندوه رو به راحتی تحمل کنه، بنابراین سعی کن یه دریا باشی تا یه لیوان آب!»


:: بازدید از این مطلب : 705
|
امتیاز مطلب : 1
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
نویسنده : سیدکاظم مطلوبی (میرسالاری)
دو شنبه 23 / 6

بخشدار ديشموك خبر داد:
 

عصردنا - سعید آهنگ : بخشدار ديشموك ، از برگزاری همایش بزرگداشت امامزاده ميرسالار (ع) در دهه کرامت خبر داد

 
 

صالح دادي نژاد اظهار کرد: این همایش22 شهریور مصادف با 7 ذی القعده روز ملی تکریم و بزرگداشت مقام امامزاده ميرسالار (ع) برگزار مي شود

 
 
 
 

وی بیان کرد: بررسی شخصیت امامزاده ميرسالار (ع) در ابعاد مختلف تاریخی، جهادی و معنوی، جایگاه ایشان به عنوان امامزاده شهيد و گزارشی از عملکرد فالیت های فرهنگی و عمرانی بقعه متبرکه امامزاده ميرسالار (ع) از محورهای این همایش است

 

دادي نژاد ، امامزادگان را سمبل گرایش های مذهبی و باورهای اعتقادی در بین مسلمانان دانست و یادآور شد: بررسی زندگی امامزاده ها از دیدگاه علمی، معنوی، جهادی و اجتماعی از محورهای ترویج فرهنگ دینی معصومین و اهل بیت (ع) است

 

شایان ذکر است اين امامزاده تنها امامزاده شهید استان مي باشد

 


:: بازدید از این مطلب : 555
|
امتیاز مطلب : 6
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
نویسنده : سیدکاظم مطلوبی (میرسالاری)
دو شنبه 23 / 6

یک نویسنده استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: سادات امامزاده میرسالار، سادات والاتباری هستند و باید قدر و منزلت خود را بشناسند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه کهگیلویه وبویراحمد، سید علی قنبر موسوی سوق در  همایش و جوار امامزاده میر سالار، افزود: در پاسخ به اهل تعصبان انحرافی که می گویند این خرابه ها چه سودی دارد که اینقدر برایشان هزینه می کنید؟، می گویم که امامزادگان نماد توحید در ایران هستند.

وی با اشاره به گنبد و مناره این امامزادگان که ناخواسته افراد را به یاد ربوبیت می اندازد، اظهار کرد: این امامزادگان محل امید و یادآوری خداوند متعال است.

موسوی سوق تصریح کرد: امامزادگان تمدن سازند و سند و مدرک هست که 100سال پیش،جای این امامزاده مسجد و حوزه علمیه جنوب کشور بوده است.

این نویسنده طبیعت بکر ،افق چشم انداز و اراده و مصمم بودن سادات امامزاده میر سالار را تحسین و عنوان کرد: من شخصا عاشق این امامزاده ام.

وی خاطرنشان کرد: کتاب شجره طوبی با موضوع سیر و زندگی امامزاده میر سالار با هزینه 11میلیون کاغذ با انتشاران قم قرارداد بسته شد و به زودی زیر چاپ خواهد رفت.

همچنین سید کاظم مطلوبی، دبیر کنگره سادات این امامزاده در این همایش گفت: امامزاده میر سالار با هفت واسطه به امام موسی کاظم(ع) منتسب است.

وی قدمت بقعه این امامزاده را به بیش از هشت قرن دانست و ادامه داد: این امامزاده ابتدا از مصالح اولیه، سپس در زمان صفویه و توجه شاهان صفوی به صورت گنبد دار ساخته شد و در دوره قاجاریه توسط سادات بازسازی و زائرسرایی به آن اضافه و در سال1364 بازسازی کامل شد.

مطلوبی اضافه کرد: در این همایش علاوه بر زیارت و دید وبازدید سادات، مشکلات و مسائل اجتماعی سادات مورد بررسی قرار می گیرد.


:: بازدید از این مطلب : 753
|
امتیاز مطلب : 7
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
نویسنده : سیدکاظم مطلوبی (میرسالاری)
دو شنبه 23 / 6

یس اوقاف و امور خیریه کهگیلویه:
تکمیل بازسازی امامزاده میرسالار نیازمند مشارکت مردمی است

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه کهگیلویه گفت: به رغم تلاش‌های 30 ساله در مرمت و بازسازی امامزاده میرسالار هم‌چنان نیازهای اساسی در این امامزاده وجود دارد.

خبرگزاری فارس: تکمیل بازسازی امامزاده میرسالار نیازمند مشارکت مردمی است

عبدالنبی صمدیان امروز در گفت‌‌وگو با خبرنگار فارس در کهگیلویه برگزاری همایش امامزادگان در سطح شهرستان را بر اساس برنامه‌های فرهنگی اوقاف دانست و گفت: بر همین اساس همایش بزرگداشت مقام امامزادگان هر ساله در جوار بقاع متبرکه برگزار می‌شود.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه کهگیلویه با اشاره به برگزاری همایش سالانه امامزاده میرسالار  هدف اصلی این همایش را وحدت عنوان کرد و افزود: امامزادگان محورهای وحدت هستند.

وی در تشریح وضعیت ساخت‌وساز امامزاده میر سالار گفت: بازسازی بقعه امامزاده از سال 62 با شرکت بزرگان و علمای سادات میرسالار شروع شد.

صمدیان وضعیت کنونی این بقعه متبرکه را حاصل  تلاش 30 ساله دست‌اندرکاران دانست و افزود: برای توسعه محوطه امامزاده و تسهیل محور ارتباطی هنوز هم نیاز به اجرای عملیات گسترده است.

رئیس اوقاف کهگیلویه درآمد حاصل از نذورات امامزادگان را متذکر شد و با بیان اینکه این نذورات با هماهنگی هیئت امنای امامزادگان و اوقاف از ضریح برداشت می‌شود خاطرنشان کرد: نذورات جمع‌آوری شده در سامانه حقوقی امامزادگان به صورت سراسری است ثبت خواهد شد.

صمدیان از وجود 141 امامزاده در سطح شهرستان کهگیلویه خبر داد و ابراز داشت: برای بازسازی و مرمت این تعداد بقعه متبرکه نیازمند جلب مشارکت‌های مردمی هستیم.

وی مساجد را پایگاه دیانت دانست و با اشاره به اینکه 580 مسجد و مکان مقدس در شهرستان وجود دارد گفت: اماکن مقدس و بقاع متبرکه در تخصیص هزینه‌ها مظلوم واقع می‌وند و با اعتبارات ناچیز نمی‌توان کار را به جایی رساند.

صمدیان زائرسرا و احداث پارکینگ را از نیارهای اساسی امامزاده میرسالار برشمرد و افزود: با توجه به خیل عظیم زائران که همه ساله روانه این بارگاه می‌وند لازم است مسئولان به فکر مرمت جاده ارتباطی این مسیر باشند.


:: بازدید از این مطلب : 677
|
امتیاز مطلب : 4
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
نویسنده : سیدکاظم مطلوبی (میرسالاری)
جمعه 20 / 6


:: بازدید از این مطلب : 565
|
امتیاز مطلب : 1
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
نویسنده : سیدکاظم مطلوبی (میرسالاری)
چهار شنبه 18 / 6

سركار خانم سيده مريم ميرسالاري وجناب اقاي سيد محمد امين ميرسالاري افتخار افريني شماو كسب مقام هاي اول ودوم درمسابقات قراني فرزندان كاركنان بنياد شهيد استان خوزستان وراهيابي به مسابقات منطقه اي كشور را به شما وخانواده محتر م تبريك عرض مي نماييم

 


:: بازدید از این مطلب : 508
|
امتیاز مطلب : 1
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
نویسنده : سیدکاظم مطلوبی (میرسالاری)
شنبه 14 / 6

 

در روزگار قدیم تاجر ثروتمندی بود که چهار همسر داشت. همسر چهارم را بیشتر از همه دوست داشت و او را مدام با جواهرات گران‌قیمت پذیرایی می‌کرد، بسیار مراقبش بود و بهترین چیزها را به او می‌داد. همسر سومش را هم خیلی دوست داشت و به او افتخار می‌کرد، نزد دوستانش او را برای جلوه‌گری میبرد گرچه واهمه شدیدی داشت که روزی او با مرد دیگری برود و تنهایش بگذارد.

واقعیت این بود که او همسر دومش را هم بسیار دوست داشت! او بسیار مهربان بود و دائماً نگران و مراقب مرد بود و مرد در هر مشکلی به او پناه میبرد و او نیز به تاجر کمک می‌کرد تا گره کارش را بگشاید و از مخمصه بیرون بیاید؛ اما همسر اول مرد زنی بسیار وفادار و توانا که در حقیقت عامل اصلی ثروتمند شدن او و موفق بودنش در زندگی بود؛ اما اصلاً مورد توجه مرد نبود. با وجود این که از صمیم قلب عاشق شوهرش بود اما مرد تاجر به ندرت وجود او را در خانه‌ای که تمام کارهایش با او بود حس می‌کرد و تقریباً هیچ توجهی به او نداشت.

روزی مرد احساس کرد به شدت بیمار است و به زودی خواهد مرد. به دارایی زیاد و زندگی مرفه خود اندیشید و با خود گفت: من اکنون چهار همسر دارم؛ اما اگر بمیرم دیگر کسی را نخواهم داشت، چه تنها و بیچاره خواهم شد! بنابراین تصمیم گرفت با همسرانش حرف بزند و برای تنهاییش فکری بکند.

اول از همه سراغ همسر چهارمش رفت و گفت: “من تو را از همه بیشتر دوست دارم و از همه بیشتر به تو توجه کرده‌ام و انواع راحتی‌ها را برایت فراهم آورده‌ام، حالا در برابر این همه محبت من آیا در مرگ با من همراه می‌شوی تا تنها نمانم؟”
زن به سرعت گفت: “هرگز”؛ همین یک کلمه و مرد را رها کرد.
مرد با قلبی که به شدت شکسته بود به سراغ همسر سومش رفت و گفت: “من در زندگی تو را بسیار دوست داشتم آیا در این سفر همراه من خواهی آمد؟”
زن گفت: “البته که نه! زندگی در این جا بسیار خوب است. تازه من بعد از تو می‌خواهم دوباره ازدواج کنم و بیشتر خوش باشم.”
قلب مرد از این حرف یخ کرد.
مرد تاجر به همسر دوم رو آورد و گفت: “تو همیشه به من کمک کرده‌ای. این بار هم به کمکت نیاز شدیدی دارم شاید از همیشه بیشتر، میتوانی در مرگ همراه من باشی؟”
زن گفت: “این بار با دفعات دیگر فرق دارد. من نهایتا می‌توانم تا گورستان همراه تو بیایم؛ اما در مرگ … متأسفم!”
گویی صاعقه‌ای به قلب مرد آتش زد. در همین حین صدایی او را به خود آورد: “من با تو می‌مانم، هر جا که بروی..” تاجر نگاهی کرد، همسر اولش بود که پوست و استخوان شده بود. غم سراسر وجودش را تیره و تار کرده بود و هیچ
زیبایی و نشاطی برایش باقی نمانده بود. تاجر سرش را به زیر انداخت و به آرامی گفت: “باید آن روزهایی که می‌توانستم به تو توجه میکردم و مراقبت می‌بودم!”

در حقیقت همه ما چهار همسر داریم!
همسر چهارم که بدن ماست. مهم نیست چه قدر زمان و پول صرف زیبا کردن او بکنی وقت مرگ، اول از همه او، تو را ترک می‌کند.
همسر سوم که دارایی ماست. هر چقدر هم برایت عزیز باشد وقتی بمیری به دست دیگران خواهد افتاد.
همسر دوم خانواده و دوستان ما هستند. هر چقدر صمیمی و عزیز باشند وقت مردن نهایتا تا سر مزارت کنارت خواهند ماند.
همسر اول که روح ماست. اغلب به آن بی‌توجهیم و تمام وقت خود را صرف تن و پول و دوست میکنیم؛ اما او ضامن توانمندی‌های ماست ولی ما ضعیف و تنها رهایش کرده‌ایم تا روزی که قرار است همراه باشد؛ اما آن روز دیگر هیچ قدرت و توانی برایش باقی نمانده است


:: بازدید از این مطلب : 978
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : سیدکاظم مطلوبی (میرسالاری)
شنبه 14 / 6

 

تقدیم به شهدای شیمیایی شهیدان سید عزیزالله حیدریان ،سید عباس هیزمی وشهید زنده سید یعقوب میرسالاری

دوباره سرفه یک مرد و خس خس سینه/ودست و پای پر از تاول و پر پینه

 

دوباره آتش زخمی که شعله ور گشته/وترکشی که بسر داشت دردسرگشته

 

نشسته یک زن غمگین کنار بستر او/کنار بستر مردی که بود بی بازو

 

کنار بستر مردی که خسته بود از درد/همان دلاور مجنون جبهه های نبرد

 

زکلبه دلشان عطر سیب می آید/صدای ناله ام یجیب می آید

 

و او ز صوت دعای زنش خدایی شد/به یاد آن شب حمله که شیمیایی شد

 

همان شبی که طلوعش پراز عبادت بود/همان شبی که دعایش فقط شهادت بود

 

تداعی شب حمله،تداعی شب غم/شب وداع رفیقان،شبی پر از ماتم

 

به یاد جبهه و شب زنده داری سنگر/به یاد حاجی و بیسیم و رمز یا حیدر

 

به یاد فکه ،دوکوهه،جزیره مجنون/به یاد دشت پر از خون، چفیه ایی گلگون

 

به یاد گرمی دل ها،به یاد سردی خاک/به یاد آنهمه رزمنده بدون پلاک

 

دلش گرفت نگاهی به عکس رهبر کرد/دعا به جان ولی و به جان دلبر کرد

 

دعا تمام شدو عقده دلش وا شد/و عاقبت سند بندگیش امضاءشد

صدای خس خس سینه تمام شد ،آری/واشکهای زن یک شهید شد جاری

 


:: بازدید از این مطلب : 1006
|
امتیاز مطلب : 1
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
نویسنده : سیدکاظم مطلوبی (میرسالاری)
شنبه 14 / 6

90353119241120173217.jpg


:: بازدید از این مطلب : 603
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
نویسنده : سیدکاظم مطلوبی (میرسالاری)
شنبه 14 / 6

 

 

دهدشت- رییس اداره اوقاف وامور خیریه کهگیلویه گفت: بیست وهشتمین همایش بزرگداشت امام زاده میرسالار روز جمعه هفته 22 شهریور در بقعه متبرکه این امام زاده برگزار می شود.

 

 

سیدعبدالنبی صمدیان روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: این همایش با همکاری اداره اوقاف و مشارکت علاقمندان به خاندان وعصمت وطهارت و اولاد این سلاله ی پاک به صورت خودجوش هرساله برگزار می شود.

وی اظهارکرد: در این همایش بزرگداشت مهمانانی از سراسر کشور حضور خواهند داشت.

صمدیان با اشاره به آمادگی این اداره در برگزاری همایش بزرگداشت در دیگر امامزاده های شهرستان کهگیلویه تصریح کرد: در صورت استقبال هیات امنا این نهاد همایش بزرگداشت دیگر امام زاده گان را به صورت مستمر برگزار خواهد کرد.

وی از عموم مردم شهرستان کهگیلویه برای حضور در این همایش بزرگداشت دعوت کرد.

امام زاده میرسالار یکی از اماکن سیاحتی و زیارتی گردشگرپذیر کهگیلویه وبویراحمد است
.

 

 


:: بازدید از این مطلب : 1152
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : سیدکاظم مطلوبی (میرسالاری)
جمعه 13 / 6

نسخه چاپيارسال به دوستان
با حضور مردم قدر‌شناس انجام شد
تجلیل از شهید سید ابوالحسن میرسالاری در نمازجمعه هفتکل

با آغاز طرح «جمعه‌ها با شهدا» از طلبه شهید سید ابوالحسن میرسالاری از شهدای عملیات بیت المقدس در نماز جمعه هفتکل تجلیل ‌شد.

خبرگزاری فارس: تجلیل از شهید سید ابوالحسن میرسالاری در نمازجمعه هفتکل

به گزارش خبرگزاری فارس از هفتکل، مراسم تجلیل از طلبه شهید سید ابوالحسن میرسالاری امروز با حضور اقشار مختلف مردم در نمازجمعه هفتکل انجام ‌شد. 

این مراسم در راستای اجرای طرح «جمعه‌ها با شهدا» در نماز جمعه هفتکل  از سوی ستاد اقامه نماز جمعه هفتکل برگزار شد. 

در طرح «جمعه‌ها با شهدا» هر هفته از یک شهید والامقام هفتکل، رغیوه و نفت سفید در نماز جمعه این شهرستان تجلیل خواهد شد. 

در این آیین حجت‌الاسلام علی خلیلی پیربلوط امام جمعه هفتکل با گرامی داشت یاد و خاطره شهدای والامقام به مقام شامخ طلبه شهید سید ابوالحسن میرسالاری ادای احترام کرد. 

وی در ادامه بیان برخی از خصوصیات اخلاقی این شهید پرداخت و گفت: شهید  میرسالاری در 22 اردی‌بهشت ماه سال 1344 در خانواده‌ای متدین از سادات میرسالار دیده به جهان گشود. 

به گفته این روحانی هفتکلی، طلبه شهید سید ابوالحسن میرسالاری در عملیات بیت المقدس و آزادسازی خرمشهر شرکت کرد و در تاریخ 22 اردی‌بهشت ماه سال 1361 به شهادت رسید ولی پیکر مطهرش هنوز به وطن بازنگشته است. 

خطیب جمعه هفتکل، انس با قرآن، توکل به خدا و اخلاص در عمل را از ویژگی ها مهم شهید میرسلاری بیان کرد و گفت: این شهید عزیز خیلی مهربان بود و همیشه به اطرافیان خود با محبت برخورد می‌کرد. 

مسئول ستاد اقامه نماز جمعه هفتکل در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در هفتکل از آغاز اجرای طرح «جمعه‌ها با شهدا» در نماز جمعه هفتکل خبر داد و اظهار کرد: این طرح در نماز جمعه این هفته شهرستان هفتکل آغاز ‌شد. 

محمد ممبینی با بیان اینکه بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده هر هفته از یک شهید در نماز جمعه هفتکل تجلیل خواهد شد، بیان کرد: این اقدام فرهنگی و تأثیرگذار با اجرای طرح «جمعه‌ها با شهدا» از سوی ستاد اقامه نماز جمعه هفتکل انجام می‌شود. 

وی افزود: این طرح بی‌نظیر هر هفته در نماز جمعه هفتکل اجرا می‌شود و در هر جمعه یک شهید والامقام از هفتکل، رغیوه و نفت سفید تجلیل خواهد شد. 

مسئول ستاد اقامه نماز جمعه هفتکل خاطرنشان کرد: این طرح که «جمعه‌ها با شهدا» نامگذاری شده است هر هفته در نماز جمعه هفتکل اجرا می‌شود و امروز با تجلیل از طلبه شهید سید ابوالحسن میرسالاری آغاز شد. 

وی در مورد چگونگی اجرای طرح نیز گفت: در طرح «جمعه‌ها با شهدا» هر هفته قبل از روز جمعه، فرازهایی از زندگینامه یک شهید والامقام از سوی ستاد اقامه نماز جمعه تهیه می‌شود در اختیار امام جمعه قرار می‌گیرد. 

به گفته این مقام مسئول، امام جمعه نیز در آغاز خطبه دوم نماز جمعه با گرامیداشت یاد و خاطره آن شهید والامقام، فرازهایی از زندگی نامه را که قبلا تهیه شده و در اختیارش قرار گرفته را قرائت می‌کند. 

مسئول ستاد اقامه نماز جمعه هفتکل، هدف از اجرای طرح «جمعه‌ها با شهدا» در نماز جمعه هفتکل را زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدای عزیز عنوان کرد و گفت: امیدوارم بتوانیم که رهرو خوبی برای راه شهدا باشیم و وصیت‌های آنان را در زندگی عملی کنیم. 

وی اضافه کرد: اگر خانواده شهیدی که در نماز جمعه از او یاد می‌شود در منطقه حضور داشته باشند حتما از سوی ستاد اقامه نماز جمعه هفتکل برای حضور در نماز جمعه دعوت خواهند شد. 

ممبینی از همه دوستداران فرهنگ ایثار و شهادت خواست تا پیشنهادات خود را برای بهتر اجرا شدن طرح «جمعه‌ها با شهدا» در نماز جمعه هفتکل ارائه دهند. 

وی در ادامه بیان کرد: ستاد اقامه نماز جمعه هفتکل نیز برای استفاده بهتر مومنان و شهروندان از طرح «جمعه‌ها با شهدا» برنامه‌هایی دارد که در آینده اجرا خواهد شد. 

مسئول ستاد اقامه نماز جمعه هفتکل تصریح کرد: سعی بر این است که اگر شهیدی وصیت نامه دارد فرازهایی از وصیت نامه شهید نیز در بین نماز جمعه و نماز عصر توسط مجری برنامه قرائت شود. 

این مقام مسئول عنوان کرد: شهرستان هفتکل 253 شهید والامقام به آرمان‌های انقلاب اسلامی تقدیم کرده است که سردار شهید شکرخدا بهمنی، سردار شهید علی رضا داوودی، سردار شهید کرم سیاهپور، سردار شهید مصدق طاهری، سردار شهید محمدکریم ممبینی، سردار شهید غلامعباس عباسی مکوند و سردار شهید سید عیسی موسوی از آن جمله هستند. 

ممبینی در ادامه با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای نسل سوم اظهار داشت: شهید حسین ممبینی، شهید بهمن درویشی، شهید مهدی بهرامی و شهید محمد اصلانی از جمله جوانان برومند هفتکل هستند که پس از دوران دفاع مقدس به درجه رفیع شهادت نائل شده‌اند. 

وی در ادامه بیان کرد: این هفته طرح «جمعه‌ها با شهدا» با تجلیل از طلبه شهید سید ابوالحسن میرسالاری فعالیت خود را آغاز کرد.


:: بازدید از این مطلب : 664
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : سیدکاظم مطلوبی (میرسالاری)
شنبه 7 / 6

e448_IMG_3852__Copy_2.jpgسعدیامردنکونام نمیرد هرگز             مرده انست که نامش به نکویی نبرند

تمثال بزرگمرد میرسالاری مرحوم سید عبدالحسین موسوی (میرسالاری) 

برای شادی روحش صلوات


:: بازدید از این مطلب : 370
|
امتیاز مطلب : 2
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
نویسنده : سیدکاظم مطلوبی (میرسالاری)
شنبه 7 / 6

سمینار سالانه امامزاده میرسالار(ع) مورخه 22/6/92جمعه دراستان مبارکه امامزاده برگزارمی گردد از کلیه همتباران ودوستداران اهل البیت جهت شرکت دعوت به عمل می اید/ از طرف هیئت امنای امامزاده وکانون دانش اموختگان میرسالاری


:: بازدید از این مطلب : 485
|
امتیاز مطلب : 1
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1

.:: This Template By : Theme-Designer.Com ::.
درباره ما
این وبلاگ برای معرفی طایفه سادات صحیح النسب میرسالاری طراحی گردید .در این وبلاگ اداب ورسوم ،مطالب تاریخی،معرفی شخصیت هاو...........می پردازیم
منو اصلی
نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
نظر سنجی

نظر شمادرباره هیئت امنای امامزاده میرسالار(ع)

پیوندهای روزانه